Deze school van buitengewoon secundair onderwijs (BUSO) zocht naar extra ruimte voor de opleidingen hoeklasser, schilder- decorateur, plaatslager, loodgieter. Deze opleidingen hebben ruime ateliers nodig.

De projectdefinitie van het gemeentebestuur en de schooldirectie, spreekt hoge ambities uit: met een uiterst beperkt budget een belangrijke uitbreiding realiseren met architectonische kwaliteit en uitstraling en dit op een quasi volgebouwde site.  Bovendien heeft de opdrachtgever een gebouw voor ogen dat tevens zou getuigen van een duurzame visie.

Het compacte gebouw is opgebouwd rond een betonnen skeletconstructie. Dit laat een vrije planindeling toe, garandeert aanpasbaarheid en is brandveilig. Het open gebouw is rationeel opgevat.

Zo blijven de constructiematerialen zichtbaar en zijn de technieken in opbouw.

Gesloten naar buiten toe, helemaal open naar de speelplaats toe. De plafondhoge beglaasde gevels kunnen helemaal open. Ze zijn wegschuifbaar waardoor de ateliers geheel open gemaakt kunnen worden en rechtstreeks toegankelijk zijn vanop de speelplaats of vanop het lange balkonterras. De ver uitkragende dakluifel en balkonterras zorgen voor schaduw en beschutting. Het terras is ook een alternatieve circulatiezone. Die open wisselwerking tussen binnen en buiten genereert een vrij gebruik en vooral een vrij gevoel.

Soms is het handiger of gewoon leuker om buiten aan de lesopdrachten te werken onder de beschutting van de luifels.

Het nieuwe gebouw is naar de rand van de speelplaats geschoven. De luifel, het terras, de buitentrap, de openschuivende beglaasde gevel vormen een geanimeerde pleinwand. Deze gevelelementen sluiten naadloos aan op de bestaande refter en vormen samen een nieuw architectonisch geheel.